Telefonisk henvendelse
Ved telefonisk henvendelse må du gerne forberede dig på følgende spørgsmål så godt som muligt
Baggrundsoplysninger om personen/gruppen, som bekymringen vedrører
- Navn
- Køn
- Alder
- CPR-nummer
- Adresse
Spørgsmål vedrørende bekymring
- Hvad er du bekymret for?
- Hvordan kommer det bekymrende til udtryk hos personen (evt. gruppen)?
- Kan du give konkrete eksempler, herunder konkrete episoder/begivenheder?
- Hvor længe har du været bekymret for personen (evt. gruppen)?
- Er der sket en udvikling hos personen (evt. gruppen), som gør, at du henvender dig netop nu
- Hvis ja, hvordan kommer det til udtryk, og hvad tror/ved du er baggrunden for denne udvikling?
- Er der andre end dig, som er bekymrede for personen (evt. gruppen)?
- Hvis ja, hvad har de set eller hørt?
- Har personen for nylig oplevet forhold eller personlig krise, som kan give anledning til en identitetskrise (dødsfald, sygdom i familien, mistet job, droppet ud af uddannelse mv.)?
- Hvis ja, hvad har personen konkret oplevet?
Tiltag hidtil (udelukkende ved henvendelse fra fagprofessionelle)
- Er der allerede igangsat tiltag for at støtte personen?
- Hvis ja, hvilke?
- Andet?
