Telefonisk henvendelse

Ved telefonisk henvendelse må du gerne forberede dig på følgende spørgsmål så godt som muligt

Baggrundsoplysninger om personen/gruppen, som bekymringen vedrører

  • Navn
  • Køn
  • Alder
  • CPR-nummer
  • Adresse

 Spørgsmål vedrørende bekymring

  • Hvad er du bekymret for?
  • Hvordan kommer det bekymrende til udtryk hos personen (evt. gruppen)?
    • Kan du give konkrete eksempler, herunder konkrete episoder/begivenheder?
  • Hvor længe har du været bekymret for personen (evt. gruppen)?
  • Er der sket en udvikling hos personen (evt. gruppen), som gør, at du henvender dig netop nu
    • Hvis ja, hvordan kommer det til udtryk, og hvad tror/ved du er baggrunden for denne udvikling?
  • Er der andre end dig, som er bekymrede for personen (evt. gruppen)?
    • Hvis ja, hvad har de set eller hørt?
  • Har personen for nylig oplevet forhold eller personlig krise, som kan give anledning til en identitetskrise (dødsfald, sygdom i familien, mistet job, droppet ud af uddannelse mv.)?
    • Hvis ja, hvad har personen konkret oplevet?

      Tiltag hidtil (udelukkende ved henvendelse fra fagprofessionelle)

  • Er der allerede igangsat tiltag for at støtte personen?
    • Hvis ja, hvilke?
  • Andet?